No johan nyt myrkyn lykkäsi! Kello on kolme sunnuntain ja maanantain välisenä yönä, paikallista aikaa tietenkin. Olen lukenut jo yhden Vareksen dekkarin ja pari Me Naiset-lehteä. Ei pitäisi olla edes täysikuu. Eikä tee mieli ulvoa, ainakaan paljoa. Eikä nukuta niin pätkääkään...

Ma ei ummarra mikä nyt oikein valvottaa! Viime aikoina olen nukkunut harvinaisen hyvin. Jostain syystä ei vaan nyt uni tule silmään. En ole edes juopotellut tänä viikonloppuna. Mistä minua poloista nyt näin rangaistaan? Huominen päivä on varmasti sitten yhtä nuokkumista. Kertokaa jotain hyviä vinkkejä, millä pääsisin uneen! Tai myöhässähän ne sitten varmaan jo ovat, kun tämän luette. Että ihan turhaan vaivaudutte. Voi vittu...


-MIKÄ TIPPU?


Anteeksi, ei mikään... Se pääsi ihan vahingossa. En tavallisesti päästele tuollaisia sanoja, mutta nyt varmaan unettomuudesta sekopäisenä menin päästämään tuollaisen sammakon suustani. En ymmärrä mikä minuun meni.


Vaimokin nukkuu ilman jakkupukua. Yritin tuossa puolen yön jälkeen herätellä sitä, että oltaisiin juteltu. Vaimo kuitenkin vastasi, että ”ja vitut!” Siis minä en sanonut sitä, vaan vaimo sen sanoi ekaksi!


-Antaa olla viimeinen kerta!


Joo, ihan varmasti! Lupaan sen sormi suussani! Olisin vaan halunnut jutella vaimon kanssa. Niin harvoin tulee juteltua sen kanssa. Sillä on aina niin kiire tai sitten se makaa krapulassa sohvalla. Sitä ei saa kuulemma häiritä, kun se tekee ajatustyötä.


En tiedä mikä sitä oikein vaivaa, kun se ei halua jutella. Minun mielestä parisuhteen yksi kulmakivistä on juttelu. Siis ihan mistä asiasta tahansa. Vaikka kissoista. Tai minä en kyllä tykkää kissoista. Mutta voin kyllä jutella niistä. Mutta vaimo ei halua. Mitä minun pitäisi tehdä, että saisin vaimon puhumaan? Antakaa hyviä vinkkejä, jos tulee mieleen! Nyt voitte kertoa niitä vähän myöhemminkin, en kuitenkaan enää uskaltaisi mennä herättämään sitä kesken unien. Tai jos joku oikein hyvä vinkki tulee, niin sitten ehkä. Mutta kyllä sen pitää sitten olla tosi hyvä. Oikein semmoista naistenlehtitasoa. Semmoista ”jutskaamalla parisuhde vahvaksi”-tasoa. Tai ”juusto-purjo-dieetillä saat puolisosi puhumaan.”