Eiliset juhlat sujuivat ihan mukavasti; Otolla oli kivaa ja lahjoja tuli paljon. Mitäs sitä 5-vuotias kaveri muuta voi toivoakaan?

Kävimme aamupäivällä leluostoksilla. Oli meillä yksi lahja aamulla avattavaksikin, mutta etukäteen oltiin jo sovittu, että käydään yhdessä katsomassa joku kiva legopaketti. Ottoa kiinnosti lentokone, koska niillä on nyt lennelty jonkin verran. Minua olisi kiinnostanut formula-paketti, mutta Oton täytyy vähän vielä kasvaa. Tai sitten ostan sen vaan itselleni. No lentokone me sitten ostettiin. Legot on minun mielestä hintansa väärti. Kalliitahan ne on, mutta niitä ei saa rikki millään, joten ne sopii meidän pojalle niinkuin just!


Eilisen illan paras oli muuten vaimon työkaverin vaimo. Tuli taas puhetta, että en käy töissä. Tämä tuumasi siihen, että ”voi kun olisi ihanaa pitää samalla lailla lomaa joskus, mutta ei... Lapset on laitettava kouluun ja mies ruokittava.” En jaksanut sanoa mitään, mutta teki kyllä mieli lohkaista jotain. Vaikka jotain, että hommaa kovapalkkaisempi äijä, niin ei tartte tehrä kotitöitä.


Ottakaa siis mallia minusta! Minua on onnistanut parisuhderuletissa; olen löytänyt varsinaisen kultajyvän naisten joukosta. Hän pystyy elättämään minut, eikä minulla ei ole työvelvoitetta, kunhan vaimo kerran viikossa saa saunapuhdasta. Eli parin minuutin rehkiminen viikossa riittää! Oton hoitamistahan ei siis voi työksi kutsua, sillä olen koti-isä.


Kyllä elämä sitten osaa olla helppoa! Niin helppoa, että melkein naurattaa! Tämä Kiinahan on varsinainen paratiisi! Ilmasto on lämmin, kaupassa tavarat halpoja ja ihmiset ystävällisiä ja iloisia. Tämähän on kuin Jehovan todistajain kevätkuvastosta! Tiikerit ja talonmiehet sulassa sovussa, vailla huolia tai murheita. Poissa on paha maailma, Darth Vader ja Plussa-setelit.


Oli taas hauska seurata, miten hyvin Otolla on englanti tarttunut puheeseen. Niin se vaan juttelee englanniksi ja suomeksi kavereiden kanssa. Välillä tietysti sanoja puuttuu, mutta eihän se lapsia haittaa. Naapurin pojalla Timillä, jolla tosiaan vanhemmat on Thaimaasta ja Ranskasta, on kieliä vielä yksi enemmän. Se on vanhempana jonkinlainen etu, kun osaa eri kieliä.


No, eipä mulla muuta ollut tällä kertaa. Morjens!