Lähestyvä kevät ja kesä on kyllä mukava olotila. Jos se nyt olotila on. Siis voihan se olla olotila, olen minä joskus ollut kuutamollakin tai ihan elämäni keväässä. Joskus minulla on täysi joulu, vaikkei ole edes talvi. Helluntaista en niin välitä, muuten kuin että jos ei ole heilaa helluntaina, niin ei huimaa hulluntaina. Mutta sehän nyt on ihan yks ja sama suurimmalle osalle väestöä.

Tuo sunnuntain kirjoitukseni tervetulotoivotuksista kirvoitti myös hieman kitkerääkin palautetta. Haluan vielä korostaa, että kirjoitan näitä juttuja niinsanotusti kieli poskessa. Jos haluaisin, voisin myös kirjoittaa niinsanotusti sormi suussa, mutta silloin tekstin tuottaminen olisi paljon hitaampaa, koska voisin kirjoittaa vain yhdellä kädellä. Tai miksen voisi kirjoittaa molemmillakin käsillä, tosin silloin virhelyöntien määrä lisääntyisi nenän tökkiessä näppäimistöön.


Pyydänkin nyt kaikkia lukijoita katsomaan peiliin. Jos otsassanne on ryppyjä tai muita kuminauhan jättämiä jälkiä, laittakaa blogilistan hakusanoiksi vaikkapa taide ja tarmokkuus, sieltä löytyy paljon mielenkiintoisia juttuja. Täältä ette löydä mielenkiintoista tavaraa, vaikka kuinka hakisitte. Enkä nyt tarkoita Pekingin lukuisia krääsämarketteja tai hieromapaikkoja, niissähän on mielenkiintoista tavaraa tarjolla niin, ettei meinaa sekaan sopia. Mutta niinhän sitä sanotaan, että sisään vaan vaikka ei seisokkaan!


Mitähän minä oikein tarkoitin tuolla viimeisellä lauseella? Toisinaan minun on hyvin vaikea ymmärtää itseäni. Olen tällainen tiedostava ja ajatteleva koti-isä. Olen kiinnostunut kierrätyksestä ja keräilystä, säästämisestä ja sutimisesta. Niin ja julistamisesta ja jeesustelusta. Voi herra Nisä kun minä olenkin kiinnostunut monesta asiasta! Myös naiset ja nakuttaminen kiinnostaa, mutta sehän on vain luonnollista tällaiselle terveelle normaalikokoiselle ja -ikäiselle, Pekingin keskustassa asuvalle normaalille suomalaissyntyiselle miehelle. Meitä ei muuten ole paljon.


Nyt kun tämä turistikausi taas alkaa todenteolla, varmaan Suomestakin saapuu turisteja tänne H Moilasena ihmettelemään maisemia. Poiketkaa kahvilla kun satutte olemaan täälläpäin! Pikkaisten kahvien kyytipojaksi lupaan paistella pullia. Meille on helppo osata; kartasta katsottuna meidän asunto on siinä aika lailla i- ja n-kirjaimien kohdalla. Tämä siis molemmilla kirjoitustavoilla, Peking tai Beijing, kirjoitettuna. Kerroshan oli se 33:s. Odottavaisin mielin, terveisin Koti-isä.