Ajankohtaisuutisista päivää! Nythän on niin, että kansainvälinen elintarvikejätti Nestlé on päättänyt aloittaa alzheimerin tautia ehkäisevien ruokien kehittämisen. Tautia voi ehkäistä syömällä kalaa, vihanneksia ja hedelmiä. Hieno homma! Tuoteryhmän nimi on vielä mietintämyssyssä. Nimen tulisi olla ennen kaikkea helposti muistettava.

No sitten siellä missä kaikki on suurempaa, on taas tapahtunut. Paris on pukeltanut kesken shown rinnuksilleen, humalapäissään kun oli. Aiemmin kuulemma hän on lirauttanut alleen taksissa. Pamela taas on kertonut, että tykkää otattaa itsestään alastonkuvia kännipäissään. Okei...

Uutistoimitukseemme kantautuneiden tietojen mukaan pätkä Britneyn videota on päässyt jo nettilevitykseen. Tietojen mukaan videolla esiintyvä Britney näyttää nauttivan seksistä. Siis täh? Nauttiiko naisetkin seksistä? Nyt taitaa olla tasa-arvoasiat menneet liian pitkälle. Vaadimme EU:n Kivulias yhdyntä-direktiivin pikaista ratifiointia!

-No Urpo, kuka noista kolmesta blondista on sinun mielestä kovin kone?
-Kuuleppas Pirjo, tämä lähetys menee ihan valtakunnan verkkoon, enkä tässä voi alkaa omia mielipiteitäni esittämään. Olen puolueeton, valantehnyt valtakunnan äänitorvi. Sanonpa vain kuitenkin, että kotimaisista Sani on aika kone!

Päätämme lähetyksen täältä tähän.

Ja jatkamme taas täältä. Nyt kun Koti-isällä on enemmän aikaa itselle, tulee seurattua Suomen ja miksei ulkomaidenkin tapahtumia paljon tarkemmin kuin Suomessa.

Toisaalta netti on melkein ainoa kanava Suomeen päin. Soittaminen on niin kallista omaan piikkiin, eikä vaimo suostu jättämään työkännykkäänsä minulle kotiin. Iltaisin ja viikonloppuisin voi soitella kavereiden kanssa, mutta silloinkin vaimo kuuntelee, ettei vaan puhuta mitään kiellettyä.

Yhden hauskan piirteen olen huomannut kavereiden jutuista ja sähköposteista. Koska olen koti-isä, minun tekemisiäni vähätellään. Minulta on kysytty viime aikoina, olenko löytänyt mitään järkevää tekemistä Oton hoitamisen ja kiinanopiskelun lisäksi. Kun vastaan piruuttani, että eipä täällä ole muuta tekemistä, kun kotityötkin tekee ayi, niin sehän vasta kuulijan korvaan ottaakin. Minun ei siis tarvitse tehdä oikeita töitä, eikä myöskään kotitöitä. Se on epistä!

Niin on! Minun ei tarvitse edetä ja kehittyä omassa työssäni, minun ei tarvitse tienata itse omaa eläkettäni, minun ei tarvitse päästä pätemään työssäni, minun ei tarvitse kuulua johonkin ryhmään, kuten vaikka työpaikkani lottorinkiin, minun ei tarvitse saada tyydytystä työstäni, minun ei tarvitse tulla väsyneenä ja kaikkensa antaneena, mutta tyytyväisenä töistä kotiin, minun ei tarvitse tuntea onnistumisen iloa rankan työpäivän jälkeen, minun ei tarvitse käydä kavereiden kanssa kaljalla iltaisin, minun ei tarvitse lähteä viikonloppuisin kavereiden kanssa mökille, minun ei tarvitse hankkia soittoääniä kännykkään, kun harva tähän kiinalaiseen numeroon edes soittaa, minun ei tarvitse maksaa veroja kun en tienaakaan mitään. Mutta sen kunniaksi ettei minun tarvitse tehdä juuri mitään, minun olisi hyvä vähän kärsiä.

Eräs kaverini vaimo tokaisi, että minullahan on ihan liian helppoa. Ehkä sitten kotitöitä tekemällä voisin kuitata muiden kokeman vääryyden. Tai sitten voisin vaan laittaa valittajien tilille saman summan rahaa, kuin nyt maksamme ayille. Tai ilmoittaa tekstiviestillä, paljonko vaimoni saa palkkaa. Sitä on meinaan kyselty ja paljon.